CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

28 September 2010

Lucah, ganas atau normal?

Unknown | 11:57 |
"Poyo giler mamat tu..menyampah aku..!"

"Eh, yang ko ni bajet sangat apehal? lantak aku ar nak wat ape pn.."

"Saiko seyh mamat depan tadi tu, dari tadi asek pandang ke sini jek.."

"Sialan..! Lu jangan nak kerek sama guwa..lu belum tahu sape guwa,"

"Mat, ko tengok gurl tu, giler mencapub..gedik pun ye..ish ish ish..."

"Jom, kite ushar minah cumel kat sane tu, cun siot..ha ha ha..."

"Ko ape kes nak marah tahap angker nih? aku plak kena tempias, sekeh kang!"

"Dok, ko ni kan sengal cipan betol la, dah tahu ade bini, ko cari laen ape kejadahnye?"

"Sadis seh, aku kena auta dek pompuan haram tu..cilake sungguh..."

"Bro, ko nak bedal kat sini ke, tapau? aku mane2 no problem..."

"Mek, ko ni lampi betol ar..orang dah abes gelak, baru ko nak gelak..ha ha ha.."




Err..aku pun tak tahu ar samade highlighted words yang digunakan sesuai ngan ayat ataupun tak,
aku belasah aje mane aku rase jadik,
sebab ade words tu aku tak sure 100% maksudnye..
miahahahaha...
Aku rase banyak lagi contoh ayat dan dialog yang korang penah dengar dan selalu gune dalam bahase percakapan seharian.
Aku jugak tak terkecuali, tapi ade yang aku tak reti nak gune..
har har har....
Sape2 yang rase ade lagi contoh laen yang tak masuk list, sila2 laa share ye..



p/s :
bahasa jiwa bangsa..

8 comments:

  1. (wei langsi giler ko ni....acikkk lu) ni ayat yang komuniti aku slalu gunakan...gua geng gangster kalo lu nak tau...arghhhhhh gua ganassss

    ReplyDelete
  2. (kepala hotak lu berjambul!) hehehe. ayat ni selalu gak la dgr budak kelas Mika sebut. ms sekolah menengah dlu. lucu pun ade gak! xD

    er...termasuk dlm senarai jgak ke? o_o

    ReplyDelete
  3. @HaNTwO
    'langsi'..
    aku ingatkan "langsir",
    muahahaha....
    -->ko ganas ek? :p

    ReplyDelete
  4. Yang guwa pasti... guwa memang suke gune ayat-ayat kat atas tue...
    Cam trademark pulak rasanyer hahahaa...

    ReplyDelete
  5. @F.I.C.K.R.Y
    oo yeah?
    yeah yeah....
    miahaha..
    depends pada individu memasing la kan?
    ^.^

    ReplyDelete
  6. Aku selalu guna perkataan ni dlm perbualan.. Loser dgn Hellooo!!! setiap hari rasanya berpuluh kali guna sampai semua org dekat sekitar aku terpengaruh dgn perkataan2 nih.. - -"

    ReplyDelete
  7. @WZulhilmi
    itu xpe lagi..
    jgn words yg bukan2 udah ler...
    :)

    ReplyDelete

terima kasih sebab sudi komen di entri ini,
sila datang lagi untuk memberi komen.

(^o^)

Entri Popular

Copyright Reserved © 2010-2018 musafir-di bumi-Tuhan. Powered by Blogger.