CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

07 September 2010

Tergagap kau!

Unknown | 10:59 |
Bangga la ek ekau??
Huh, dah la tergagap2, pastu sengal nak mampuih..!
Aku sekeh kang sekor2 neh, baru tahu..
Tak pun aku campak kau masuk gaung or jurang Mariana tu, biar mampus..
(info : jurang Mariana adalah jurang paling dalam kat dunia nih, oke?)


Mari ikuti temubual exclusive bersama si sengal tahap cipan segala.



Kat luar, bersama geng2 otai :


'Wey, sape artis pilihan ko ah?'
- Ehe, Avry Lasaghna, lagu2 dia best, aku siap hapal beb..sume album dia aku beli, ori lagi tuh..

'Ko tahu, malam nanti mane lawan?'
- Mesti ar tahu, MIU lawan Libertool..hek, mest MIU menang punya..

'Eh, ko tahu gosip hangat artis meysia?'
- Mana boleh tak tahu, Lysa Suryahanee ar, dia kan HOT babe..waarghhh..!!

'Beb, malam weekend nanti ko nak lepak mane?busan seh aku..'
- Kite lepak Zouck la, tak pun Starrbutt ke..susah sangat kite lepak Hardisrocky pun ok gak, haha..

'Dowh, aku miss ar tengok juara AFF baru ni, sape juara ah?'
- Juara? Sape lagi, Shahrimangkuk la beb, aku minat giler kat dia, haha..



Kat tempat laen, bersama geng2 alim cket or ngan sedara mara sepupu sepapat :

"Awak, sape ek name anak2 Nabi Muhammad saw?"
- Err, aah, errm...Salim kot?  --- pale otak lu?!

"Ko tahu tak malam 15 Syaaban malam ape?"
- Aaa, tah..malam malaikat Jibril turun jumpe Nabi saw agaknye?  --- sekeh kang!

"Bang Teh, lepas bulan Rabiul akhir bulan ape ek?"
- Tah, yang aku tahu Syawal jer, raya, raya...!! Hak hak...  --- bengong tahap gaban!

"Kat kat meysia nih kan, orang islam ikut mazhab mane ek? Ko tahu tak?"
- Emm, mazhab tu ape?  --- jawab ngan bagi balik soalan, buduh betul..!

"Ni soklan kuiz kanak2 tadika, ko jawab tau. Nama malaikat pencabut nyawa ialah...?"
- Ade ke malaikat cabut nyawa? Aku tahu Jibril jer..  --- sengal dan bangang!




# Sume dialog TIADA KAITAN ngan yang idup or yang dah meninggal dunia, hek..

p/s :
ilmu duniawi dan ukhrawi patut diseimbangkan.. :)

10 comments:

  1. jwpn kpd dua soalan yg last tu mmg bukan thp sengal+bangang dh tu. rsnye dh lbih dr tu. D:<

    ReplyDelete
  2. hahaha kalko gile..tapi penuh makne mendalam tu..mari kita same2 renung2kan..

    ReplyDelete
  3. @~Mika Darkness~
    hehe..
    wallahualam..ni sekadar contoh,tp sememangnye ade brlaku kat luar sane..
    T.T

    ReplyDelete
  4. @HaNTwO
    sape2 yg ade gaye jwb camtu,mmg sengal la..
    nak luku2 anak org plak,miahaha....
    ;p

    ReplyDelete
  5. tp yg first tu bukn tahap ilmu duniawi dh..tu ilmu yahudi kalau bab2 hiburan ni..huhu

    ReplyDelete
  6. setuju sgt dengan rumusan yang diberikan. keseimbangan knowledge tu perlu :) thanks!

    ReplyDelete
  7. soalan cepu emas sungguh...cayalah...kena study blik ni

    ReplyDelete
  8. @SYJ-hafiz@acong
    erkk...
    no comment
    sbb aku x amik kesah sgt lagu2 org puteh yg aku x paham motif..
    huhuhu...

    ReplyDelete
  9. @Puteri Dyla Qistina
    betul2..
    skrg ni akhir zaman,
    kite kne lgkapkn dri dgn plbagai ilmu,sbb motif kite adalah akhirat..
    dunia ni prsinggahan cume..
    same2 mgingatkan dri sndiri dan org laen..
    (^.^)

    ReplyDelete
  10. @ZaliHazali
    ehe,ni contoh aje la kan..
    kat luar tu,agaknye kalo tanye sifat wajib bagi Allah,tah tahu tah tidak..
    huhu..

    ReplyDelete

terima kasih sebab sudi komen di entri ini,
sila datang lagi untuk memberi komen.

(^o^)

Entri Popular

Copyright Reserved © 2010-2018 musafir-di bumi-Tuhan. Powered by Blogger.