CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

21 September 2010

Bila bosan

Unknown | 12:06 |

Bosan..
Bosan..
Bosan..

Ape korang wat bile bosan?
Apa aku buat bile bosan?



1- Baca novel
Sejarah :
Aku mule layan novel adalah sekitar tahun 2001,
zaman kegemilangan aku kat Ungku Husin mase tuh, he he he..
Bermule dari meminjam novel classmate,
aku akhirnye mule mengumpul duit membeli novel untuk jadi koleksi aku.
Malangnye, ade manusia yang pinjam novel aku tapi tak pulang2,
jadi hak milik dia plak, ceh..

Isi kandungan :
Segala novel yang ade dalam koleksi aku, aku baca.
Tak kire ah novel tu dah berkurun ke, baru beli ke,
janji aku ngadap.
Bile aku dah mule ngadap novel, jangan laa ade orang nak kacau aku,
kompem aku tak layan.
Bile aku tak layan suara2 atau gangguan sume,
aku akan dapat menghayati watak2 dan plot dalam novel tu.
(tetibe akan terdengar suare orang gelak sesorang, khusyuk punya pasal..)


2- Layan anime
Sejarah :
Yang ni aku tak hengat sangat bile aku mule layan anime.
Setahu aku, kat matrik dulu ade member bagi aku manga,
tapi aku wat ta tau aje, tak minat manga.
Sekali tah cemane, masuk UPM, tetibe plak macam addict.
Gara2 melawat bilik cosmate aku,
dia pun cite bla-bla-bla-pot-pet-pot-pet...pasal anime yang dia layan,
tu pun sebab roomate dia introduced kan anime sulung.
Secara automatis nye aku jugak terjangkit virus anime tuh, hu hu hu..
Anime pertama yang aku layan Blood +, heu heu heu...
Sampai sekarang aku layan anime,
walaupun dah ulang banyak kali koleksi anime aku..
wa ha ha ha ha.....
(sedang tunggu abes download Maid-sama, hu hu)





3- Menyonteng buku
Sejarah :
Ini la yang paling aku suke sejak aku tamat SPM, menyonteng.. (betul ke ejanye tu?)
Ape je buku yang masih kosong, kompem jadik mangse aku, har har har...
Tapi buku2 aku je la, buku adik2 aku tak masuk list..hik hik hik...

Isi kandungan :
Nape menyonteng?
sebab aku akan compare tulisan aku mase kat sekolah,
ngan tulisan aku bile dah tak sekolah.
Ha ha ha..kadang2 buruk tak hengat tulisan aku bile dah abes sekolah.
Masuk matrik, masuk UPM, aku masih praktikkan kaedah nih,
heu heu heu...
Till diz day, aku terus menyonteng......


4- Mengarang cerpen
Sejarah :
Continuation from menyonteng, ni ar keje aku bile busan.
Sejarah paling awal aku terjebak dalam penulisan ni,
kire2 6 tahun lepas.
Lepas SPM, tade keje nak wat.
Tah cemane boleh terpikir nak wat cerpen.
Mase nak hasilkan cerpen tu, gune typewriter je,
maklum laa, zaman teknologi masih kuno.. (erkk, PC tade mase tu, belum mampu..)
Dah siap 1 cerpen a.k.a novel pendek,
boleh plak ilang paper2 yang aku dah wat tu..hampeh betul!
Oh no..stop, stop..
berjela dah sejarah aku hasilkan cerpen ni.
Summary kan aje laa...
Aku dah berjaya wat beberape cerpen dan sajak,
ade yang aku anta kat akhbar, majalah dan dewan bahasa,
dan bersyukur sebab aku telah mendapat sedikit royalti dari diorang.
(tapi tu dah 5-6 tahun yang lepas, ni nak mule balik..)

Isi kandungan :
1st tu, conteng2 je..lame2 kuar plak ilham2 dan ide2.
Bermule dari 1 watak, jadi 4-5 watak.
Bermule dari 1 tema, pecah kepada beberapa persoalan.
Bermule dari 1 situasi, jadi banyak situasi.
tapi ayat tak mule lagi, hak hak hak.....
sebab aku sekadar 'conteng' or kuarkan ide2 yang ade,
step lepas tu yang penting,
menaip cerpen......



:: aku macam nak tag name blogger, sori la ek.. ::

oke, aku sengaje amik 7 orang, sunat pilih 7, ehehe..
pade yang masuk list kat atas, nanti tag lagi 7 orang kawan2 korang,
kalo korang ta mau buat pun takpe..
saje suke-suki..
(mane tahu nanti boleh up trafik blog korang..hu hu hu..)




p/s :
busan sangat, aku tido...

13 comments:

  1. ko g lempang sesape...gerenti pastu x bosan..

    ReplyDelete
  2. alahai aku xrajin ler nak wat benda alah ni...kalo ko bank in kan rm100 kat akaun aku...selaju kilat aku wat hehehe..

    ReplyDelete
  3. @hamzah ian
    ek?
    bkn ko mmg tiap ms tdo je?

    hak hak...

    ReplyDelete
  4. @HaNTwO
    nak lempang sape?kat tmpt keje ni tade org laen mlaenkan aku sorang je..wakakaka..

    erk..bank-in duet?100?
    hek,byk chomey muke kamu..
    :p

    ReplyDelete
  5. wah! kne tag la... XD
    huhu... nti Mika jwb ea...
    Arigatou ne. :3

    ReplyDelete
  6. Mcm mana lah boleh tak nampak kat entry nih...
    - -" Thanks for tagging!! Uwaaaaa!!!

    ReplyDelete
  7. bosan2 jom la layan seramsunyi! ahhaakzz.. http://seramsunyi.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. @WZulhilmi
    ehe..sj wat suke suki..
    nnt ble2 lpg bleh la wat..
    :)

    ReplyDelete
  9. @sapik
    ohoho..
    dah la seram, sunyi plak tuh..

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum.Eh,ada tagged untuk saya.Terima kasih farah.:)tapi sy minta maaf banyak2 tak dapat sudahkannya.apapun thanks untuk ingatan kamu.

    minat anime ke? :)

    ReplyDelete
  11. @Sidratul Muntaha
    waalaikumsalam..
    ehe..xpe2,saje utk ilangkan bosan..
    em,bleh kate agak minat ngan anime,cume skrg dah kurang..
    ;)

    ReplyDelete

terima kasih sebab sudi komen di entri ini,
sila datang lagi untuk memberi komen.

(^o^)

Entri Popular

Copyright Reserved © 2010-2018 musafir-di bumi-Tuhan. Powered by Blogger.