CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

23 August 2010

Tak malu ke tak puasa??

Unknown | 12:29 |
Nak tau?
sebelah tempat aku keje ni adalah kedai nasi beriani,
korang tak terliur ke?hehehe...

Erkk, aku bukan nak cite pasal kedai nasi beriani nih.
Yang musykilnya ade gak orang melayu islam yang duk hegeh2,
diorang ni menapau dan mencekik,
pagi2 lagi, sampai ler ke tengahari (masa paling ideal, aisshh....)
Kalau cina ke, takpe jugak..
memang kurang asam boi betul ar diorang neh..



Seharusnya, sebagai muslim,
hormati lar kan, sekarang ni bulan Ramadhan, bulan puasa,
(aku tahu, mesti ada yang loyar buruk; "ala, bulan yang puasa" - otak lu?!),
ape nak jadi tah dengan diorang ni,
yang datang plak tu cket punya tua daa.... (ni sebenarnya 'inverted comma'),
macam tak larat sangat nak puasa.

Oke, memang dibolehkan dan dimaafkan kalau tak puasa, nanti kena qada' puasa,
tapi korang yang tak puasa tu kategori ape?
Perempuan yang hamil tak larat puasa? Perempuan period? Orang yang keje berat? Musafir?
Orang tua yang tak mampu dan tak larat berpuasa? (sakit gastrik termasuk tak?)
Naa..kalau korang in da club antara golongan kat atas tu, tak ape jugak,
ni tak, muda belia, badan sehat segar bugar, tough2 (tough sangat ke?),
dengan muka selamber cekadak kodok dia,
membeli menapau nasi beriani, ceh..!!


p/s :
aku perempuan, so kalau tak puasa, tak jadi hal sangat,
atas alasan period ar kan (pregnant dan bersalin tak mungkin ar..),
tapi aku bukan yang suka mencari alasan untuk ponteng puasa,
seumur idup aku tak penah aku monteng2 puasa neh..bukan jenis aku, oke!

0 kata-kata indah:

Post a Comment

terima kasih sebab sudi komen di entri ini,
sila datang lagi untuk memberi komen.

(^o^)

Entri Popular

Copyright Reserved © 2010-2018 musafir-di bumi-Tuhan. Powered by Blogger.