CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

21 August 2010

Ikatan : Haiwan vs Manusia

Unknown | 14:47 |
Ikatan ape tu? Haiwan vs Manusia?
erkk..kalau setakat ikatan tali kasut, tak perlu laa aku post entry ni kat sini, hehehe...

Malam tadi,
actually aku tak pandang sangat kat jam (pasai tengah khusyuk ngadap laptop, hahaha),
Sekali adik aku jerit2 la kat ruang tamu, bising betul, aishh...
rupa-rupanya, diorang neh tengok muvee kat TV3..
alamak..!!



aku baru perasan, jam dah pukul 10.20, means muvee yang aku nak tengok dah mula..
duhhh...termiss 20 minit pertama muvee tuh..

Jap, jap..
Muvee tu tajuknya '2 Brothers'.
Aku rase ar kan, kalau korang tengok pun, mesti giler jap ah..
Sumpah! anak tiger dalam muvee tu, gler kiut,
macam ku mau peluk2 jer rimau tuh, hihihihi... 
Aha, aku bukan nak mengulas panjang pasai muvee tu,
cuma aku excited nak publish ni sebab muvee tu agak mengsinsafkan..

Dalam muvee tu, dikesahkan ade 1 famili tiger;
di mana Daddy, Mummy, dan 2 ekor anak tiger yang cumel..
Aaa, 20 minit yang awal aku termiss, so aku skip aje lar..
2 anak tiger nih kemudiannya terpisah dari Daddy dan Mummy nya,
masa tu diorang, erkk.... mereka kecik2 lagi, sian mereka, uhuhuhu...
sekor anak tiger tu dibela oleh sarkas dan sekor lagi dibela oleh pihak istana (ye kot?),
yang kat sarkas namanye Kumal, yang kat istana plak nama Sangha.

anak tiger ni bukan yang dalam muvee tu, oke?

Mereka ni pastu dipertemukan kembali (selepas setahun),
tapi kat dalam 1 arena (macam cite gladiator),
dua2 ekor tiger ni disuruh berlawan la, beradu sape lagi terer,
sedang mereka ni bertepuk tampar, nak tunjukkan ke'terer'an masing2,
so, pengarah muvee yang cerdik lagi bijaksana pun membuat la scene flashback anak2 tiger tu,
mata bertentang mata,
mereka ni dolu2 selalu main same2 kat dalam utan, main manjat2 pokok, main tepuk2, ngee...
aku yang tengok tu, terpikir gak;
"agaknya anak2 tiger yang dah besar tu adek beradek",
aha......
memang mereka adek beradek,
buktinya Kumal dan Sangha ni dah tak gado2, tepuk tampar cam awal2 tadi,
mereka terus bermanja2, bergurau senda, main2 kat dalam arena tu..
kiut sangat scene anak2 tiger masa tu, hihihihi.....

Lastly but not least,
mereka ni ter'keluar' dari arena secara tak sengaja coz pintu pagar arena tak berkunci,
mereka pun berjalan ke utan belantara,
malangnya mereka dikejar oleh pemburu tiger, takut2 kalo tiger 2 beradek ni makan orang;
tapi Kumal dan Sangha ni gud, dan sangat kiut (kawaiii..!!!),
dah masuk utan pun sempat bergurau lagi, ehehehe...
aku nak skip ah, tak mau detail2, ahahaha..
yang last sekali, mereka berjaya masuk utan belantara yang boleh kata pedalaman ar,
kira manusia mungkin boleh sesat (hek, mandai2 je aku... =p),
ngauman 2 ekor tiger ni, disahut oleh sekor tiger dalam utan belantara tu,
pikir punya pikir, tak sempat pikir abes,
pengarah muvee tunjuk yang sekor tu adalah Mummy pada Kumal dan Sangha..
mereka dengan riang ria, melepak kat tepi sungai,
siri jejak kasih stop kat situ,
Sekian.




p/s :
sori entry ni kalau panjang jela, huhuh..
aku cuma nak mention pasai ikatan saudara, ikatan famili yang kukuh, tetap ada walaupun dalam alam haiwan,
nak compare dengan manusia yang dah diberi akal fikiran, sumtimes perangai lebih teruk dari haiwan,
so, korang pikir2 la sendiri ek...
(reminder for all and for myself too)

0 kata-kata indah:

Post a Comment

terima kasih sebab sudi komen di entri ini,
sila datang lagi untuk memberi komen.

(^o^)

Entri Popular

Copyright Reserved © 2010-2018 musafir-di bumi-Tuhan. Powered by Blogger.