CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

28 September 2012

Jangan ingat diri kita hebat segalanya..

Farah Zahid | 09:48 |
Salam sejahtera ke atas sekalian kamu...

Salam hari Jumaat.. :)

Maaf, kalo tajuk bikin kontroversi sikit yang kali ni.
Maklum la kan, dah nama hidup kat dunia, terasa macam dunia ni memasing yang punya.
Bila tengah senang, tengah kaya, tengah ada kat atas, terus lupa ingatan daratan, tak bersyukur, tak menghargai orang yang pernah bersama kita sepanjang kita di atas.
Jangan jadi ibarat kacang lupakan kulit, nanti bila dah terkontang-kanting sesorang, tetiba hidup jadi tunggang-langgang, hidup susah, baru sedar diri, baru nak ingat Tuhan, baru hegeh-hegeh nak cari orang kiri-kanan yang mendukung dan bersama selama waktu senang dulu.

selagi bernyawa, bersyukurlah..

Ingatan untuk semua dan diri sendiri juga,
sehebat mana pun kita atas dunia ni, akan kembali ke dalam tanah juga.

notakaki :
kehidupan di dunia tidak seindah karangan novel, tidak seindah mainan mimpi,
malah penuh ranjau dan onak duri yang menjadi ujian dan dugaan


FS :
menantikan rezeki tak terjangka, mudah-mudahan dipermudahkan semuanya..

4 comments:

  1. iskk.. takde hebatnya.. sekadar ingatan untuk semua dan diri sendiri jugak..

    ReplyDelete
  2. Terima kasih diatas ingatan awak..

    ReplyDelete

terima kasih sebab sudi komen di entri ini,
sila datang lagi untuk memberi komen.

(^o^)

Entri Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright Reserved © 2010-2015 musafir-di bumi-Tuhan. Powered by Blogger.