CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

30 June 2012

Kisah Si Burung #2

Farah Zahid | 20:52 |
Salam sejahtera ke atas sekalian kamu...

Entri ni, kesinambungan Kisah Si Burung #1, beberapa hari lepas,
kalau rasa nak ikut perkembangan dan tumbesaran si anak burung,
boleh laa teruskan membaca,
terima kasih.. :)


sekitar jam 9 pagi 27/06/2012
Adakala, mak burung duduk kat dalam sarang,
maybe nak lindung anaknya dari kesejukan,
maklum jela, kecik lagi, bulu pelepah pun belum ada sepenuhnya.
Foto atas ni, tak ada mak burung,
agaknya baru terbang pegi cari makan untuk 2 ekor burung kecik nih, heee~

Kebetulan, lepas amik gambar 2 ekor kenit nih,
hujan turun mencurah-curah ke ladang gandum, eh? ke bumi la, ekeke..
lebat wooo, cepat-cepat saya pegi intai  sarang burung tu,
dalam hati, "kesian anak burung, mesti basah lencun dan cejukkk, menggigil kot..",
tapi Tuhan tu Maha Segalanya,
rupanya mak burung dah ready kat sarangnya,
kembangkan sayapnya untuk lindung anak-anaknya,
Subhanallah, Maha Suci Allah...
tapi saya takde la amik gambar yang ni, hujan lebat betul.



pagi 29/06/2012
Yang ni plak, 2 hari lepasnya,
dah nampak pun, badannya dah ada tumbuh bulu, tapi baru sikit.
Nampak betul yang sekor anak burung tu kelaparan,
dia ingat maknya dah balik sarang,
tu yang sekor dah siap nganga sampai macam tu gaya,
kiut je, ngeeee~


aYaz :
aneh kan? kat rumah enchek chenta pun, ada 2 ekor anak burung sama macam ni, yang sedang membesar untuk jadi burung dewasa...

6 comments:

  1. Waa.. nt burung ni dh besar bleh la smelih buat satey!! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. @Fikri :
      ishh.. sayang tau, dahla hari2 duk tgk tumbesaran 2 ekor kenit nih..

      Delete
  2. nice entri....ada hubung kait ngn idup manusia...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. mekaseh.. bezanya tak byk pun, mcm burung, life cycle lbh pendek nak banding dgn manusia..

      Delete
  3. mase kcik2 dulu(zaman jahiliah) suke sangat ambil burung yang dah tumbuh bulu..niatnya nak bela la..tp akhirnya,mati makan dek semut..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. org ada cakap, anak burung, jgn dipegang, nnt pendek umur anak burung tu, samada dimakan haiwan pemangsa atau mati sebab lain, wallahualam..

      Delete

terima kasih sebab sudi komen di entri ini,
sila datang lagi untuk memberi komen.

(^o^)

Entri Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright Reserved © 2010-2015 musafir-di bumi-Tuhan. Powered by Blogger.