CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

07 October 2010

Tak adillah camtu..

Farah Zahid | 21:30 |
: Kisah si kucing dan si burung :



Suatu petang yang nyaman....
sedang saya syok2 tidur,
terasa ada sesuatu melompat atas kepala saya..

kemudian, benda tu bergerak ke atas badan saya..

rasa cam kena patuk kat perut...
aduh, takkan ada kutu kot? 

bila toleh....
rupanya si Ijou,
burung kecik yg tuan saya baru beli semalam..
 

saya suruh Ijou gi main jauh2,
saya tak mau kawan ngan dia..
lagipun saya tengah ngantuk giler ni
..

tapi dia tak mau,
dan masih patuk2 saya..

pastu masih nak naik atas badan saya,
berat jugak si Ijou ni..

tak lama kemudian,
saya dengar dia patuk benda lain plak..
rupanya dia mengerjakan hp tuan saya...

saya pun jerit,
"Oit! Rosak nanti, tuan marah lah.." 

dia melawan plak tu..

masa saya nak luku-luku kepala dia,
tuan saya lalu plak..

akibatnya saya dihukum tanpa dipanggil untuk membela diri..

oh....
di manakah keadilan? bukan saya yang buat, tuan~~
 

16 comments:

  1. jahat...
    sian kucen tu..
    sape tuan dia tu...
    ase mcm nk bg penyepak je..

    haishh..

    (ttbe emo kan..)

    btw,nice story..haha

    ReplyDelete
  2. @Hans asaktor
    hihi..
    cumey dan kelakor..
    :)

    ReplyDelete
  3. @- koroe -
    alaa..
    rileks la,kan cerita aje tu..
    chumey x?
    ngee~

    ReplyDelete
  4. meh singgah blog kte pulak. ade binatang lg comey dari tucin.

    ReplyDelete
  5. @Nobita Sensei
    yeke?
    hik,nnt kite singgah..
    :)

    ReplyDelete
  6. adeh... nsib baik la ko kt dlm gmbr je kucing...
    kalo x aku terkam ko! xD

    ciannye. dh terbalik lak keadaan die dgn burung tu. :')

    ReplyDelete
  7. nasib baik dia tak ngap... nnt ada la yang kena hukum bunag ruamh ehehe

    Kuman "ekor.." Entry

    ReplyDelete
  8. Astaga!! comel tul kucing itu!!!!!! hahaha.. Cik kucing makan burung tu ok!! :)

    ReplyDelete
  9. @WZulhilmi
    har har har...
    nanti kucen kena halau kuar plak..

    ReplyDelete
  10. @orang-orang
    chumey kan,kan,kan?kucen tu....
    hihi...

    ReplyDelete
  11. comeyyyy nyaaaaaa aku hehehe..

    ReplyDelete

terima kasih sebab sudi komen di entri ini,
sila datang lagi untuk memberi komen.

(^o^)

Entri Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright Reserved © 2010-2015 musafir-di bumi-Tuhan. Powered by Blogger.