CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

14 October 2010

Bila mereka sudah berkata

Farah Zahid | 11:30 |

Fine,
aku bukan nak apa-apa,
cuma tak tahu nak cakap taip apa,
hmm....


Pagi tadi,
sedang aku bersarapan sebelum aku masuk kerja,
emak aku juga berada di dapur,

'Ko nak cari keje pasni nanti, kat mana long?'
'Emm, tak tahu lagi la mak, ada kawan akak ajak cari keje, area KL, Selangor..'
'Cari la yang sesuai, jangan keje jauh2, gaji tak seberapa, susah plak nanti..'
'Tu laa mak, tengah cari la ni, lagipun sementara aje je..'
'Sementara pun, kena cari yang sesuai..'
'Hmm...baik..'
'Abah cakap, ko kalo nak kawin, bagitahu..'
'Erkk?'
'Yelaa, abah tanya, takkan takde yang serius..'
'Adeh mak ni...belum apa2 lagipun..tanya pasal tu plak..'
'Abah cakap aje..umur ko kan makin meningkat..'
'Ala, nanti la dulu, wat masa ni, kawan2 aje pun..'
'Kawan2 aje? takde yang serius ke?'
'Hmm....'


Perbualan lain aku malas nak fokus dan taip kat sini,
hahahaha...
Tu laa dia,
bila mereka dah mula menyebut-nyebut hal camtu....



p/s :
mencari peluang kerja..

13 comments:

  1. perlu ke letak gamba kucen 2?

    ReplyDelete
  2. la cakap jela nak kawin.....mak bapak aku xpernah tanya pun pasal kawin...yang diorg tanya blaja tinggi2...

    ReplyDelete
  3. @orang-orang
    ahaha..
    penghias entri jer...
    :p

    ReplyDelete
  4. @HaNTwO
    bukan mudah nak kawen cik abg oii....
    ish3...

    ReplyDelete
  5. nak cari yg berkualiti tu susah kan?
    bila dah jumpa yg ok, diri sendiri pulak yg x ok..cane tu? :P

    xpe, rilek2 dulu.awk tu muda lg.zaman skrg pompuan kawen lambat pun xde hal la..

    ReplyDelete
  6. @Dark Half
    kalo dah jodoh,tak ke mana..
    itu laa,
    bila mereka mula berkata...
    ^.^

    ReplyDelete
  7. semuanya bermula dgn langkah pertama!! choose da right part time work okke!! good luck!(^_^)

    ReplyDelete
  8. aha.. kena cepat-cepat bagi tau la.. yang kawan2 tu kena la upgrade jadik teman-teman pulak ehheh
    kuman "paksa.." Entry

    ReplyDelete
  9. @Kuman Chaos
    erkk..
    lalalala~
    *no comment*
    :p

    ReplyDelete
  10. mak abah yang prihatin dan sgt syg anknya

    ReplyDelete
  11. @S..U..D..@..I..S
    err..
    hee~
    sume org pn kan begitu?
    ^.^

    ReplyDelete

terima kasih sebab sudi komen di entri ini,
sila datang lagi untuk memberi komen.

(^o^)

Entri Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright Reserved © 2010-2015 musafir-di bumi-Tuhan. Powered by Blogger.