CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

19 April 2012

Pertunangan : Perlu ke?

Unknown | 20:52 |


Bertunang, perlu ke? wajar ke?
Kalau perlu, macam mana proses yang sewajarnya?
Kalau tak, kenapa plak?


Saya agak pening lalat bila diutarakan perkara sebegini,
maklum laa, belum ada pengalaman,
majlis sendiri mahupun majlis saudara seibu sebapa,
kih kih kih ...

Pada pandangan saya laa,
pertunangan tu, kalau tak ada pun tak apa,
atau nak buat serentak dengan akad nikah pun, boleh aje,
tergantung pada pasangan yang berkenaan, kan, kan?

1 hal lagi,
yang agak memberatkan kaki kepala saya mengenai hantaran,
macam mana plak tu?
dah masa tunang ada hantaran,
masa akad nikah pun ada hantaran?
waduhhhh ... 
macam ni, saya tak payah laa bertunang ....

Korang ada apa-apa pandangan fasal ni?
share-share laa, sebab tiap orang tak sama kan ..





aYaz :
ada yang buat majlis tunang dah macam majlis kahwin,
boleh tahan laa grandnya tu .....

3 comments:

  1. Anonymous20/4/12 14:06

    salam..farah, actually bertunang tu depend pd tuan badan & family..tapi dalam kes kte, majlis pertunangan tu adalah pertemuan pertama antara mak ayah kite dengan mak ayah pihak lelaki. kire macam suai kenal la.. sebelum ni ayah dengan ayah contact melalui hp je..biasenye mak ayah nak jugak mjlis tunang sebab sbg tanda sebelum nikah..hihi..entahla..ala, mjlis tunang kan simple2 je..kite je sibuk2 buat benda tu jd complicated. :P tp best tau bergelar tunangan org...keh3.. =p *pnjg plkkomen..

    ReplyDelete
  2. hihi.. sj nk mntk pdpt org ramai,
    mcm pn.fifi, dh selamat jd istri org.. bleh la bg tips2 cket..
    tq atas pdpt..
    kalo ada nak tmbh, sila kn tmbh ye..
    :)

    ReplyDelete
  3. kan.. da mcm mjlis kawen pun hade...hehe pertunangan tu tempoh nak kenal dgn pasangan.. tapi de batasan la kan... mcm kwn aku ckp, mase tunang la bru tau prngai asben dia... mase bercinte kdg2 org hipokrit kan...huhu aku pun kdg pening gak psl tunang2 ni hihihi hntaran tu terpulang pd individu... jgn rumit2 sgt da la.. hantaran tu kan hadiah... kalau nk pun, mintk/bagi brg yang perlu dan akan dipakai dan lagi baik merupakan keperluan pasangan tu.. hihi aku pernah berangan nk hantaran spek mata...sbb sure aku akn pakai punye... haha

    ReplyDelete

terima kasih sebab sudi komen di entri ini,
sila datang lagi untuk memberi komen.

(^o^)

Entri Popular

Copyright Reserved © 2010-2018 musafir-di bumi-Tuhan. Powered by Blogger.