CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

13 December 2012

Kisah kekanak pandai jawi dan menang Smarties

Farah Zahid | 20:55 |
Salam sejahtera ke atas sekalian kamu...

Jumpa lagi hari ni.. :)
tapi waktu sekarang ni mesti ramai yang duk melayan AFF Suzuki Cup 2012,
Malaysia vs Thailand.
tak ketinggalan, status-status di fesbuk, ada yang "berperang" antara perlawanan bola tersebut ataupun melihat forum agama di malam Jumaat. :3

Opss, lari tajuk ni gayanya, haha! maaflah.

kenal tak siapa kekanak tu? hihi~
-Utusan Melayu 8 Julai 1993-
Bukan niat nak menunjuk, cuma nak berkongsi kenangan kira-kira 20 tahun dulu.
ini adalah zaman belajar di Tadika Masjid Jamek Batu Pahat, guru tadika ialah Puan Halimah.
*sekarang dah tukar jadi Masjid Jamek Sultan Ismail*

'Fofuler' la sekejap, muka masuk dalam akhbar Utusan Melayu yang tulisan jawi tu.
agaknya sekarang ni, masih ada ke generasi muda beli akhbar jawi dan boleh baca jawi?
Sekarang tak 'fofuler' pun, muka tak masuk dalam akhbar, majalah, mahupun media.
*sob sob sob*

menang peraduan Smarties/Dewan Pelajar, yeay!
Yang ni plak, surat rasmi. sebab menang Peraduan Smarties/Dewan Pelajar edisi Julai 1993.
waktu tu umur baru tadika, macam tak percaya boleh menang. hihi.
Opkos la, nama keluar dalam majalah Dewan Pelajar, *ada yang tak tahu ke majalah Dewan Pelajar?*
banyaklah surat-surat cinta salam perkenalan dari orang yang beli majalah tu, auww! femes ai. :D

hadiahnya best wooo~
Hadiahnya apa? coklat Smarties dan baucer buku DBP. best tak? best tak? >o<
kebetulan masa tu cuma ada seorang adik yang masih kecil, maka yang tukang makan coklat Smarties tu adalah saya dan emak abah saya. mau tak seronok!

Kami gunakan baucer DBP tu dengan pergi ke cawangan DBP di bandar Batu Pahat,
*sekarang dah takde pun kedai DBP tu, ganti dengan kedai makan kalau tak salah*
beli buku Kisah Nabi Muhammad saw, koleksi buku kucing dan itik, dan apa lagi entah, lupa!

Kan best, kalau peraduan atau pertandingan dapat hadiah yang macam tu. dapat baucer buku sangatlah best sebenarnya, sebab saya pantang nampak buku. mesti nak beli walau sebuah. :)


FS :
majlis kahwin biasanya dapat hadiah barangan dan keperluan rumah je .. ^o^

1 comment:

terima kasih sebab sudi komen di entri ini,
sila datang lagi untuk memberi komen.

(^o^)

Entri Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright Reserved © 2010-2015 musafir-di bumi-Tuhan. Powered by Blogger.