CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

08 August 2012

Perempuan, sila bawa ekstra pad!

Unknown | 16:21 |
Salam sejahtera ke atas sekalian kamu...

1, 2, 3...
emm.. apa ya nak taip, lupa plak dah, hahahah..
leka dengar bunyi bising si murai kat sebelah bilik ni ha,
kalo ditutup tingkap, memang tak dengar sangat,
tapi siang-siang camni, takkan nak tutup tingkap, panas laa oii!

maaf, sebenarnya mood aku tak berapa elok,
kena plak waktu period, opss.. kantoi, tak puasa, muahahahah.. jangan jeles!
( eleh, tu pun nak kecoh tak puasa? )
aku memang berterus terang, nak malu apa?
sebab aku kategori perempuan asli, so tak heran la period pun..


bercerita pasal period ni,
malam sebelum Ahad tu, lepas berbuka,
aku rasa macam nak demam, panas betul badan,
maka kepala pun automatik jadi sakit berdenyut-denyut..
pun telan sebijik Uphamol 650, terus memanjakan diri dengan santai kat dalam bilik,
sambil mengadu serba ringkas ( ringkaslah sangat kan ) pada si mucuk,
dan tergerak jugak nak cerita pasal period cycle aku yang tak berapa betul,
entah paham entah tidak bila aku kisahkan benda ni kat dia, hahah..

esoknya, pagi Ahad, aku temankan emak keluar ke bandar untuk berbelanja,
oh, bukan sekadar teman, jadi driver rasmi, okeh..
mood memang agak ceria, walaupun keadaan tak berapa sihat malam tadinya,
sebab tak kesah dapat keluar teman emak pegi belanja, heheh..
sedang seronok melayan mak membeli-belah,
"whoooshhhhh....." rasa tak enak tiba-tiba muncul..
ahhhh.. nak kena pegi toilet nih.. dalam hati la kan, oi gila hape nak cakap kuat-kuat?
dalam toilet .......................................................... tada, selesai pun..
hak hak hak, jangan duk pikir pelik-pelik tau!
rasa tak sedap tadi rupanya sebab bulan dah datang, gagagagag..
selamatnya dah berjaga-jaga sebelum keluar dari rumah,
yes! tak bocor, haaa..

oi, oi.. ni apahal jadi panjang cerita kau ni Farah?
heh? ye ek? tak sedar pun dah berjela, kih kih kih..
oke, itu je pun nak cerita, bai!


moral : selalulah bersiap sedia dan membawa pad lebih walau ke mana destinasi


FS :
1- stress barangkali, tu pasal period cycle tak betul, haih...
2- mood pun jadi tak berapa stabil sekarang, asyik nak naik hangin je, uhuhuh~
3- sila jangan baik hati untuk kira berapa hari yang aku tak puasa, bhahahah..

3 comments:

  1. heheheheh...xper, saya xkena bawak.. hehehehe

    ReplyDelete
  2. huhu ko same ngan aku farah, klau cycle tak betul mule la demam.. tp da 'klua' baik terus.. haha yep.. kene standby dlm beg ...

    ReplyDelete
  3. haha.. yg lelaki mmg tak perlu bawak laaa.. kalo nak tlg bawak pun, isteri pny pad laa.. :D

    ReplyDelete

terima kasih sebab sudi komen di entri ini,
sila datang lagi untuk memberi komen.

(^o^)

Entri Popular

Copyright Reserved © 2010-2018 musafir-di bumi-Tuhan. Powered by Blogger.