CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

28 September 2012

Dah cakap, HARAM, degil sungguh!

Farah Zahid | 14:49 |
Salam sejahtera ke atas sekalian kamu...

Apa yang HARAM? siapa yang degil?
Ni haaaaa.. (sila baca dengan 4, 5 harkat, kih kih)

Petikan Harian Metro
Benda ni lar yang dikatakan HARAM. merokok tetap haram. eh, bukan cik FS yang kata, tu dalam akhbar, Metro yang keluarkan, hikss...
tapi kan, Metro tu tukang hebah berita je, bukan memandai canang sana-sini, Majlis Fatwa Kebangsaan yang umumkan.

Alaaa, bukan benda baru pun soal merokok ni haram, lama dah .......
orang je buat dek, buat tak endah. agaknya nak tunggu peparu, jantung, hati, limpa, perut, ginjal, dah rosak fungsi, pehtu terkeluar dari badan, ataupun dah nazak, baru nak insaf kot?
eh, tapi kalo sendiri punya organ rosak takpe, ni tak, orang sekeliling yang tak merokok pun boleh jatuh sakit, menyusahkan orang lain.

Nabi saw tak plak kata, harus merokok. yang jadi haram tu, sebab datangkan mudarat kepada nyawa sendiri dan nyawa orang lain. kalo tak memudaratkan, lantak la nak merokok sampai badan bongkok, sampai mati pun.

FS :
kalo rasa nak hidup lama, nak jimat duit, usahlah merokok, selamat maju jaya! :)

3 comments:

  1. love ur last saying for those smokers.

    ReplyDelete
  2. kan? membakar duit je merokok ni.. pehtu, penyakit pun dapat..

    ReplyDelete

terima kasih sebab sudi komen di entri ini,
sila datang lagi untuk memberi komen.

(^o^)

Entri Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright Reserved © 2010-2015 musafir-di bumi-Tuhan. Powered by Blogger.