CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

02 November 2010

Roti pun berjiwa patriotik?

Farah Zahid | 21:11 |
Di sekolah,

cikgu : murid-murid, siapa tahu rukunegara?
murid-murid : saya ..! (murid-murid jawab serentak)
cikgu : baik, cikgu nak tanya mamat, apa rukunegara pertama?
mamat : kepercayaan kepada Tuhan, cikgu!
cikgu : betul .. yang kedua pula, nina?
nina : kesetiaan kepada raja dan negara, betul tak cikgu?
cikgu : ya, nina .. seterusnya, choi?
choi : keluhulan pelembagaann, cikguu .. (dengan slang cina oke?)
cikgu : choi, choi, lidah cina betul kamu ni .. sridevi, yang keempat?
sridevi : kedaulatan undang-undang, itu jawapan betul kan chekgu?
cikgu : jawapan sridevi memang betul .. yang terakhir, siapa nak jawab?
nizam : saya nak jawab, cikgu! duduk sopan dan bersila, cikgu!
cikgu : huh?!? .......
kedengaran gelak tawa satu kelas selepas nizam menjawab rukunegara yang kelima itu.




Haa ...
jangan nak gelak sesorang kat situ, okeh?
aku tahu, ada antara korang yang ingat-lupa-lupa rukunegara ni,
ye kan, kan, kan?


roti pun tahu rukunegara, tau tak?

See .. !
roti pun tahu rukunegara,
berjiwa patriotik betul roti ni ..

5 comments:

  1. adui ank murid ni...haha..

    ReplyDelete
  2. orang nama nizam memag asal boleh mungkin..
    hahahh...

    ayaz..
    akak tag kamu..
    nanti join ye..

    ReplyDelete
  3. @Sky8Men : hahah...

    @intan : mekasih.. :)

    @diana : nizam tu ingat pasal duduk sopan dan bersila la tu..hehe..
    tag?nnt sy tgk..

    ReplyDelete
  4. bijak budak tu jadi ceria kelas

    ReplyDelete

terima kasih sebab sudi komen di entri ini,
sila datang lagi untuk memberi komen.

(^o^)

Entri Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright Reserved © 2010-2015 musafir-di bumi-Tuhan. Powered by Blogger.