CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

23 October 2010

Hati wanita itu umpama balang kaca...

Farah Zahid | 12:42 |





Hati wanita umpama balang kaca,
sekali ia terjatuh,
langsung retak lalu pecah berderai ..
Biarpun dibaiki kembali,
ia tidak akan menjadi seperti rupa asal,
kedapatan cacat, lukanya yang berbekas,
dan tidak lagi bisa digunakan seperti asalnya ..






p/s :
mohon ampun dan maaf atas kekasaran dan keterlanjuran selama ini ..

19 comments:

  1. abis lelaki itu umpama balang apa?

    Terkini : Maut berebut remote TV

    ReplyDelete
  2. @suffer8zine; hati lelaki mcm balang plastik.. hati kering.. huhu..

    ReplyDelete
  3. hati ini umpama pasu bunga yg diperbuat drp tnh liat..
    apabila jatuh, pecah berderai dan tidak mampu dicantum kembali sampai bila2.. itulah hakikatnye hati wanita.. luka yang tercoret akan diingat sampai bila2.. dan tidak akan mampu dipadam lagi..

    ReplyDelete
  4. walaupun di cantum..
    tiada seperti serupa yang asli...

    ReplyDelete
  5. @suffer8zine
    balang plastik,
    bak kata RAFHAN..

    ;)

    ReplyDelete
  6. @LadyBird
    wah..
    dah macam bermadah plak..
    :)

    ReplyDelete
  7. camne pulak hati seorang nyah yg tak gheti² nak taubat? (sekadar soklan kosong je) ;D

    ReplyDelete
  8. wanita ibarat balang kaca, lelaki mungkin diibarat sebagai penjaga balang itu :)

    ReplyDelete
  9. @YOUsoF
    erkk..
    tu,tak tau laa nak cakap ape..
    semoga beliau itu mendapat petunjuk dariNya..

    ReplyDelete
  10. @Puteri Dyla Qistina
    hmm..
    betul juga..
    sbb yg lelaki itu yg melindungi perempuan...
    ^.^

    ReplyDelete
  11. nie betul sangat2...mcm jelly ar...kalau dh beku x leh dicairkan lagi...

    ReplyDelete
  12. @Jelly Beku
    dah nama jelly,cair tak bleh dah..
    hee~

    ReplyDelete
  13. @~Mika Darkness~
    tade bantahan ape2 ke mika-chan?
    ^_*

    ReplyDelete
  14. fragile sungguh hati awek2 kan..haha..

    ReplyDelete
  15. Let bygone be bygone..sama2 kita memaafkan..hidup kite atas dunia ni pun bukannya lama...

    ReplyDelete
  16. @- koroe -
    name pun perempuan..
    lelaki haruslah melindungi,
    bukan membuli...

    ReplyDelete

terima kasih sebab sudi komen di entri ini,
sila datang lagi untuk memberi komen.

(^o^)

Entri Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright Reserved © 2010-2015 musafir-di bumi-Tuhan. Powered by Blogger.