CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

25 October 2010

Berleter : Lelaki vs Perempuan

Farah Zahid | 19:18 |


Berleter : lelaki atau perempuan?


Jarang bagi lelaki untuk berleter sesuka hatinya,
sebaliknya perempuan yang banyak berleter,
tetapi tak semestinya lelaki itu tak berleter,
dan tak seharusnya setiap perempuan itu mesti berleter.


Ada lelaki berleter semata-mata untuk memuaskan diri sendiri,
juga ada yang berleter kerana ego yang memuncak,
tetapi yang terbaik adalah lelaki yang berleter untuk memberi nasihat dan kebaikan,
sekalipun leteran itu agak melampau,
kerana sifat lelaki itu agak kasar, dan menunjukkan kemegahannya,
namun dalam hati mereka tetap ada taman.

Ada perempuan berleter sebab tak dapat kawal perasaan marahnya,
namun begitu dia boleh cepat cool down kerana ada orang lain yang tolong cool kan dia,
tetapi ada juga yang berleter tak kena tempat,
mungkin juga lebih pada mengeluh atas sebab sesuatu,
makanya dia akan berleter, membebel, mengomel sendirian,
adakalanya perempuan itu berleter demi kebaikan yang ingin disampaikan.



p/s :
pendam menjadi dendam, bahaya!

12 comments:

  1. lelaki tak elok beleter..
    biar lah pompuan je yang beleter..
    orang lelaki dok diam2 sudah...

    ReplyDelete
  2. @diana
    mane leh lelaki diam je ingt ape, kalau benda baik kene la diam, kaulau x baik kene perbaiki :P

    Panas!! : http://goo.gl/TOwP

    ReplyDelete
  3. @diana
    hehe..
    tapi kan kak diana,
    ada jugak lelaki berleter,
    pempuan senyap jer..

    ReplyDelete
  4. @suffer8zine
    betul..diam dan berleter biar kena pada tempatnya..
    :)

    ReplyDelete
  5. same je.sume suke berleter..tapi depend pada topik la.laki ske bebel pasal mde laen.awek2 ske bebel pasal mde laen..kan kan kan

    ReplyDelete
  6. leteran itu sesuatu yang bagus..
    :D

    ReplyDelete
  7. aku suka becakap bukan berleter hehehe..

    ReplyDelete
  8. @- koroe -
    tu kira summary la ek?
    hihi..

    ReplyDelete
  9. @saya_arief
    bagus utk kesihatan mental..
    miahaha..
    XD

    ReplyDelete
  10. @Encik Tikus
    bakal isteri nanti suka berleter..
    :p

    ReplyDelete

terima kasih sebab sudi komen di entri ini,
sila datang lagi untuk memberi komen.

(^o^)

Entri Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright Reserved © 2010-2015 musafir-di bumi-Tuhan. Powered by Blogger.