CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

21 September 2010

Umur persaraan bakal dinaikkan?

Unknown | 18:05 |
Huh?
awat skema nak mampus tajuk entri aku ni?
har har har..
sori, sori..aku gelak sendiri..
(masa taip tak laa gelak pun, efek je tu..)



Baru2 ni aku dengar berita, pasal cadangan menaikkan umur persaraan.
serta merta aku cakap,
wat the hell???
(dalam ati saje...)
aku rase bengang yang amat,
sebab ade cadangan yang aku kire mengarut.

Hoi,
tak reti nak cukup2 ke?
tak reti2 nak kesian kat orang yang bekeje tu ke?
tak reti2 nak kesian kat student yang abes study, yang nak cari keje?
aisshhh...tak abes2 ngan tak reti2 diorang ni..
Dikatakan cadangan ni ade kaitan ngan uncle PT, ha ha ha.....
Ye ke tak, aku pun tak bape kompem...

Neway, setiap satunye ade pro dan kontra.
Orang semakin mengejar material (materialistik),
gara2 umur bersara semakin meningkat, taraf hidup jadi semakin tinggi,
dengan nilai mata wang negara kita yang agak tak stabil, arge barang2 turut meningkat,
semakin menjadi2 masalah sosial (bukan masalah, tapi barah sosial yang macam syial),
lagi bla-bla-bla-bla-bla dan so on...
Ohh, terlalu banyak sangat menda nak taip, aku anggap korang tahu2 je laa..
Sebab tiap 1 ni akan ade 'chain reaction', betul kan? kan? kan?
sape yang study chem or ape2 subjek yang ade kaitan chain reaction ni, mesti paham.
(wat the....? pe aku merapu sampai ni?)

Pendapat aku, cukup2 laa kan.....
wat ape nak naikkan lagi umo bersara pekeje2 ni,
diorang ni bukan mesin, reti gak penat letih lelah segala...
Bagi ar peluang bekeje kat graduan2 yang menunggu ngan sabar untuk dipanggil bertugas,
kate generasi mude sekarang adalah pelapis negara..
Err..pelapis la sangat..pelapis segi hape?
dari segi zina? buang anak? merempit tak sudah? penyangak? pembunuh? perogol?
(antara contoh perangai tak bertamadun dan boleh diklasifikasikan sebagai jenayah..)
Terus jadi tak bertamadun, konon la kan nak jadi negara maju membangun..



p/s :
tak payah keje pun susah gak..

0 kata-kata indah:

Post a Comment

terima kasih sebab sudi komen di entri ini,
sila datang lagi untuk memberi komen.

(^o^)

Entri Popular

Copyright Reserved © 2010-2018 musafir-di bumi-Tuhan. Powered by Blogger.