CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

18 September 2010

[sebelum] VS [selepas]

Farah Zahid | 12:14 |
SEBELUM
Pakwe : Ayang, minggu depan kita dating kat taman plak eh?
Makwe : Ok, ayang tunggu abang kat tempat biasa.
(tak tahu segan..)

SELEPAS
Suami : Yang, jom kita kuar jalan2 kat taman?
Isteri : Tak nak laa, buat segan je..
(terus jadi segan?)

**************************************************
SEBELUM
Makwe : Ouchh, sakitnya kaki ni..
Pakwe : Batu kuang ajo, pehal lu dok kat tempat orang jalan?
(sape yang kuang ajo tu?)

SELEPAS
Isteri : Aduh bang, kaki ni sakit laa..
Suami : Huh, yang awak langgar batu tu ape hal?
(terus terlebih ajo?)

**************************************************
SEBELUM
Makwe : Bi, i nak beli jam tangan ngan handbag Gucci tu boleh?
Pakwe : Ok, boleh.. u pilih laa, nanti Bi bayarkan..
(bayarkan aje walaupun mahal..)

SELEPAS
Isteri : Pa, ma nak beli baju kurung ngan tudung tu, boleh? lawa laa..
Suami : Boleh, boleh.. ma beli je laa, ma kan ade duit gaji..
(kedekut punya laki!)

-------------------------------------------------------------------


p/s :
hek, pasangan tak statik atau statik?

8 comments:

  1. Neutral!!! Hahaha.. Tapi tak semua lelaki mcm tu.. ^-^

    ReplyDelete
  2. @WZulhilmi
    ade berlaku,tp tak sume la kan..

    ReplyDelete
  3. @hamzah ian
    kehidupan mmg camtu,
    bile dah kematian,laen cite la plak..

    ReplyDelete
  4. pernah nampak veteran couple pegang tangan kat tasik...giler sweet...btw, mat salleh pon mcm gitu...tapi kalau orang melayu?erm

    ReplyDelete
  5. @misSbLurRy
    org melayu tade wat camtu,
    ade pun,tp ssh sgt nak jumpe..
    segan kot....

    ReplyDelete

terima kasih sebab sudi komen di entri ini,
sila datang lagi untuk memberi komen.

(^o^)

Entri Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright Reserved © 2010-2015 musafir-di bumi-Tuhan. Powered by Blogger.