CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

04 September 2010

Hari ini hari Sabtu

Unknown | 15:40 |
Ada apa dengan hari Sabtu?

Yea...
Hari neh adalah Sabtu terakhir sebelum umat Islam menyambut aidilfitri.
Hari ni adalah hari aku bekeje, sebab aku memang bekeje hari Sabtu.
Hari nih jugak hari yang ade pasar tani kat tempat aku.


Awal pagi lagi, aku mengikut mak aku gi pasar tani,
untuk membeli barang2 basah dan barang2 kering,
(erk, korang jangan tak tahu plak barang basah dan barang kering tu ape..)
dan aku telah berjaya snap beberapa gambar ngan handphone aku.
(gambar aje, video tak amik la, coz tangan dah penuh ngan beg2 plastik..)

Cume untuk share ngan korang cemane keadaan kat pasar tani seminggu sebelum raye.
(walaupun tak laa se'busy' macam pasar2 tani mega atau kat bandar2 besar..)


ni jalan masuk ke area pasar tani kat pekan Senggarang
ni kat tempat jual barang2 kering
amik turn nak bayar
kat area gerai yang jual buah2an

Gambar2 ni aku snap mase aku dah siap membeli barang2 segala,
tapi masih tak ramai orang, sebab baru pukul 9 lebih kurang.
Aku dah nak blah dari situ, baru la nampak rakyat berpusu2 masuk pasar tani, hehe..
Sampai je rumah, ngam2 10 minit sebelum pukul 10, siap2 kemas beg laptop,
aku pun gerak gi tempat keje aku.

Tada......!

ni laa tempat keje aku


Oppss..
ade 1 kejadian berlaku hari ni,
tak sangke langsung...!

Kejadian tu berlaku kat seberang jalan,
trafik kat situ kebetulan agak slow,
maybe ade lori bertan-tan mau berenti, or maybe ade bas yang sedang amik penumpang,
aku tak perasan plak keadaan trafik tu.

Dari jauh kedengaran bunyi kete ala2 wat drift gitu,
eekkkkkkkkkkkkkkkk................
(maap atas sound effect yang tak bape bagus, huahua..)
rupenye, kete ni wat emergency break, sebab kete kancil depan dia gerak slow macam siput.
Break punye break gaya drift, nak ngelak terlanggar kete kancil tu,
drifter ni pun dengan jayanye mengheret kete dia ke bahu jalan...
.......eekkkkk, duummmmm...!! 
(maap lagi sekali atas sound effect yang tak bape bagus..)
"Oooo mann...!!"
.
.
.
.
.
Pakcik naik beskal yang ade kat tepi jalan mase tu, tercampak kau..!
Cian giler kat pakcik tu weyh...huhuhu..
Cermin depan kete drift mengong ni plak retak..nasib kau ah kan..
Kenderaan lain ade gak yang berenti, mau tengok ape sude jadi.
Ade gak orang yang tolong angkat pakcik tu,
kire nasib baik laa pakcik tu boleh bangun, berdiri ngan stabilnya.
Tak tahula kalo kot2 ade tulang yang retak or patah, or cedera kat mane2 anggota badannye,
sebab aku tengok dari jauh je..
Aku bajet pakcik tu oke dan selamat, aku pun blah la balik rumah..
-TAMAT-


p/s :
selalu la berhati2 kat mane2 jer..
semoga korang selamat sampai ke destinasi yg dituju..

8 comments:

  1. O_O bhynye... tp cm bez je drift tu. xD

    ReplyDelete
  2. kesian lak ngan pakcik tu.. dia dah hati2, orang lain lak yg buat sesuka hati.. hurmm..

    berhati2 n berwaspada d mana jua berada.. =)

    ReplyDelete
  3. @~Mika Darkness~
    ohoho...drift mmg besh mika-chan,
    tp bkn kt jln raya la..hihi..

    ReplyDelete
  4. @ASaDa RyutaRo
    2la pasal..
    nk wat cmne,malang x berbau..huhu..

    ReplyDelete
  5. tak tau nape gua sedeh.. sob2

    ReplyDelete
  6. @hamzah ian
    erkk..sedey?nape plak?huhu..

    ReplyDelete
  7. Anonymous5/9/10 10:44

    salam ziarah kamu..
    saya pun sedih sal pk cik tua yg kna klo mat rempit leh gak hilang geram tuh.. kasik ajar siket!! emo lak.. sowwy.=)

    ReplyDelete
  8. @iambiya
    ohoho..den tak dapek nak nolongnye..

    ReplyDelete

terima kasih sebab sudi komen di entri ini,
sila datang lagi untuk memberi komen.

(^o^)

Entri Popular

Copyright Reserved © 2010-2018 musafir-di bumi-Tuhan. Powered by Blogger.