CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

25 August 2010

Hidup tak selalunya indah

Farah Zahid | 15:06 |
"Oh, alangkah indahnye idup aku kalau ......"

"Kan best kalau aku ........"

Mesti korang ade penah terpkir camtu or cakap macam tu kat orang lain, (auta kalau cakap tak penah)
tapi penah tak korang pikir, sampai bila idup korang indah selalu or bahgia sejahtera sentiasa?
penah tak korang pikir, bila plak korang akan mengalami saat2 kejatuhan atau hari yang tak indah dalam idup korang?
contohnya ;

1) Korang sekarang dalam keadaan sehat walafiat, tibe2 korang sakit, amik masa lama untuk sembuh?ataupun korang dapat tahu korang ade penyakit kronik, dapat idup dalam sekian2 lama?

2) Korang berjalan2 bersuka ria samada secara solo, berkawan2 atau bersama orang yang tersayang, tibe2 korang ditimpa musibah seperti xciden, disamun, dicopet, diculik atau percubaan membunuh korang dan apekah yang terlintas dalam kotak pikiran korang saat tu atau sesudah kejadian?
(percubaan membunuh tu, kalau korang terselamat, syukur la kan, kalau tak?pikir ar sendiri)

Kita idup kat dunia ni ade turun naiknye, ade pasang surutnye.
Fitrah manusia, takde manusia yang sentiasa bahgia, takde orang yang idupnye selalu indah.
Kita ni cume hambaNya yang lemah, sentiasa diuji dengan macam2 perkara.
Susah senang ade aturannye yang tersendiri,
sebagai hamba Tuhan yang kerdil dan lemah, sentiasa laa bersyukur dan tabah,
jangan asek mengeluh tak tentu pasal, atau menyalahkan takdir,
ade hikmahnye kenapa Allah tetapkan sume tu terjadi.
Bersyukurlah atas ape yang korang dah ade sekarang ni.
(reminder untuk diri sendiri jugak)


p/s :
congratz kepada cosmate aku, Syidah yang tak lama lagi bakal bergelar isteri,
aku ucapkan semoga kau dan hubby kau berbahagia dan berkekalan sehingga akhir hayat.
(hek, geng2 rapat aku mengharapkan aku amik turn pas Syidah... ;p)

0 kata-kata indah:

Post a Comment

terima kasih sebab sudi komen di entri ini,
sila datang lagi untuk memberi komen.

(^o^)

Entri Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright Reserved © 2010-2015 musafir-di bumi-Tuhan. Powered by Blogger.