CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

27 August 2010

Yang...

Farah Zahid | 15:25 |
"Yang, hari ni lunch abang belanja oke?"
"Yeke?hee..besh, besh..."
"Nanti tunggu abang miscall, baru kita kuar, tau?"
"Alrite...."
-talian diputuskan.

Selepas beberapa ketika, tertera 1 miscall.
-abang-
'Yeay..!!' dalam hatiku.



Keluar dari ofis, menuju ke lif, kami berjalan seiringan, berpimpinan tangan, mesra gitu,
berjalan menuju ke sebuah restoran berdekatan dengan ofis kami.

"Yang, hari ni lunch nak makan apa?"
"Emm, ayang ingat nak makan nasi ngan lauk udang masak lemak, macam sedap je,"
"Ai, ngidam ke sayang abang ni?ehehehe...."
"Eii, mana ada ngidam2..ada2 jela abang ni tau, piat telinga tu karang..."
"Alala, jangan la sayang, sakit la abang..hihihi.."
-tangan aku segera mencubit manja lengan cik abang aku tu.

Tiba2 cik abang aku berkata,
"Eh yang, tu kat meja sane tu, macam kenal je. Ayang nampak tak?"
"Aaa, macam mak dengan abah,"
"Jom yang, kita gi jumpe mak abah jap, pastu kita gi makan eh?"
"Em, abang gi la dulu, nanti ayang follow, ok?"
"Ok sayang.."

Aku pun biarkan cik abang aku gi kat mak dan abah,
sedang aku sebuk cari barang ape tah, pastu tengok menu untuk lunch plak.
Selang berapa minit pastu, aku pun cari la diorang,
tapi tengok2 dah tak ade. Eh, pelik??
Uwaaa...aku dah sedih masa tu, giler laa, kena tinggal ngan cik abang..huhuhu...
Aku dengan longlainye, gi la kat 1 meja kosong, terus duduk kat situ.
Muka dah macam nak nanges masa tu, sedihnye...!

Tengah layan perasaan tu, aku rase macam ade orang datang kat meja aku,
tapi aku tak pandang lagi muka orang tu.
Aku pun tengok laa....
'errkk...macam kenal, duhh....'


"Hai awak, saya duduk sini bleh?"
"Err..." tak sempat ape2, pakwe ni dah duduk depan aku, ngan makanan dia sekali (camne dia bleh muncul tiba2?).
"Awak, tak makan ke?" dia tanya aku, sudu ngan garfu dah ade kat tangan pun.
"Tak.." sambil geleng2 kepala.
Aku pun tengok aje laa dia makan.

*****************************************

"Wey, along...bangun, sahur..dah pukul 5 ni.."
"Yela, yela, aku bangun la ni...."
(mimpi cume)


p/s :
takde ape2 yang lebih bahagia melaenkan dapat bersama ngan orang tersayang.. (^_^)

2 comments:

  1. erkk! ape ni.. roh jalan2 masuk mimpi org ni.. :"> huhu..

    ReplyDelete
  2. en.big:
    tatau..roh sape yg bjln jauh sgt 2,smpai masuk dlm mmpi sy... ;p

    ReplyDelete

terima kasih sebab sudi komen di entri ini,
sila datang lagi untuk memberi komen.

(^o^)

Entri Popular

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright Reserved © 2010-2015 musafir-di bumi-Tuhan. Powered by Blogger.